Vous pouvez vous inscrire dès maintenant pour la 29ème édition

Les instructions de course pour l'édition 2021 seront disponibles avant le départ.

En attendant, vous pouvez consulter les IC de l'édition 2020.

pdf IC 2020 (1022 KB)

L'avis de course pour les 5 jours du Léman 2021 est disponible

pdf AC 2021 (463 KB)

The Notice of Race for the 2021 edition will shortly be available. In the meantime, you can look at the 2020 version

pdf NOR 2020 (450 KB)

 

Note:

Suite à une demande spécifique d'un concurrent, nous tenons à préciser le point 1.6 de l'annexe A de l'Avis de Course:

".. connectable à la batterie de bord" doit être compris comme une source de recharge. Un système de recharge solaire peut remplacer la batterie.

Si votre système vous permet de toujours avoir les feux réglementaires et au moins un des téléphones en opération, il n'y a pas d'objection à l'absence de la batterie.

On vous rappelle que l'absence de lumière ou la perte de communication sont sanctionnées par la disqualification ou l’abandon. Les excuses "y'a pas eu assez de soleil pour recharger" ou "j'ai marché sur le panneau solaire et il s'est cassé" ne seront pas valables.

On a déjà eu plusieurs abandons par manque d’électricité. Quand ça arrive le premier jour c’est frustrant, mais quand ça arrive après 4 jours de course…

Chargez l'historique des traces

L'historique des traces peut être chargé en cliquant sur le lien vers le fichier de l'année qui vous intéresse.

default Traces 2014 (349 KB)

default Traces 2013 (352 KB)

default Traces 2012 (495 KB)

Les traces peuvent être ouvertes et visualisées dans Google Earth.

Vous pouvez accéder au site de suivi cartographie en cliquant sur l'image ci-dessous.

Carto 

Vous pouvez télécharger les résultats des années précédentes en cliquant sur les liens ci-dessous

pdf Classement au temps 2020 (535 KB) pdf Classement au points 2020 (457 KB)
pdf Classement au temps 2019 (561 KB) pdf Classement au points 2019 (479 KB)
pdf Classement au temps 2018 (480 KB) pdf Classement au points 2018 (413 KB)
pdf Classement au temps 2017 (358 KB) pdf Classement au points 2017 (325 KB)
pdf Classement au temps 2016 (843 KB) pdf Classement au points 2016 (873 KB)
pdf Classement au temps 2015 (3.56 MB) pdf Classement au points 2015 (3.55 MB)
pdf Classement au temps 2014 (1.97 MB)   pdf Classement au points 2014 (1.95 MB)
pdf Classement au temps 2013 (2.26 MB) pdf Classement au points 2013 (2.24 MB)
pdf Classement au temps 2012 (98 KB) pdf Classement au points 2012 (96 KB)
pdf Classement au temps 2011 (42 KB) pdf Classement au points 2011 (42 KB)
pdf Classement au temps 2010 (44 KB) pdf Classement au points 2010 (42 KB)
pdf Classement au temps 2009 (32 KB) pdf Classement au points 2009 (28 KB)
pdf Classement au temps 2008 (119 KB) pdf Classement au points 2008 (31 KB)
pdf Classement au temps 2007 (46 KB) pdf Classement au points 2007 (33 KB)
pdf Classement au temps 2006 (47 KB) pdf Classement au points 2006 (46 KB)
pdf Classement au temps 2005 (13 KB) pdf Classement au points 2005 (9 KB)
pdf Classement au temps 2004 (9 KB) pdf Classement au points 2004 (6 KB)
pdf Classement au temps 2003 (14 KB) pdf Classement au points 2003 (7 KB)
pdf Classement au temps 2002 (96 KB)  
pdf Classement au temps 2001 (78 KB)  
pdf Classement au temps 2000 (78 KB)  
pdf Classement au temps 1999 (78 KB)  
pdf Classement au temps 1998 (78 KB)  
pdf Classement au temps 1997 (79 KB)  
pdf Classement au temps 1996 (88 KB)  
pdf Classement au temps 1995 (90 KB)  
pdf Classement au temps 1994 (93 KB)  
pdf Classement au temps 1993 (80 KB)  

It's easy to get started creating your website. Knowing some of the basics will help.

What is a Content Management System?

A content management system is software that allows you to create and manage webpages easily by separating the creation of your content from the mechanics required to present it on the web.

In this site, the content is stored in a database. The look and feel are created by a template. Joomla! brings together the template and your content to create web pages.

Logging in

To login to your site use the user name and password that were created as part of the installation process. Once logged-in you will be able to create and edit articles and modify some settings.

Creating an article

Once you are logged-in, a new menu will be visible. To create a new article, click on the "Submit Article" link on that menu.

The new article interface gives you a lot of options, but all you need to do is add a title and put something in the content area. To make it easy to find, set the state to published.

You can edit an existing article by clicking on the edit icon (this only displays to users who have the right to edit).

Template, site settings, and modules

The look and feel of your site is controlled by a template. You can change the site name, background colour, highlights colour and more by editing the template settings. Click the "Template Settings" in the user menu.

The boxes around the main content of the site are called modules. You can modify modules on the current page by moving your cursor to the module and clicking the edit link. Always be sure to save and close any module you edit.

You can change some site settings such as the site name and description by clicking on the "Site Settings" link.

More advanced options for templates, site settings, modules, and more are available in the site administrator.

Site and Administrator

Your site actually has two separate sites. The site (also called the front end) is what visitors to your site will see. The administrator (also called the back end) is only used by people managing your site. You can access the administrator by clicking the "Site Administrator" link on the "User Menu" menu (visible once you login) or by adding /administrator to the end of your domain name. The same user name and password are used for both sites.

Learn more

There is much more to learn about how to use Joomla! to create the website you envision. You can learn much more at the Joomla! documentation site and on the Joomla! forums.